Fam. Vienerius op bezoek 3

Dinsdag 5 mei gaat John werken,  Iris en Lisa weer naar school. Ik ga met Jules, Nicole en opa Max naar Syvde waar de school van Iris en Lisa is. Daar is ook de bloemenwinkel waar Iris heeft gewerkt en ik weet dat ze daar leuke dingetjes hebben. Daar is Nicole het met mij eens. Daar hebben ze ook een oude melkkan die ik graag wil hebben om de melk bij Jan te halen. Daar weten ze de prijs niet van en de eigenaresse is er niet. Ik laat ze ook de Fargerike zien waar ze beneneden verfspullen, behang, enz. Boven hebben ze gordijnen, wol, handdoeken en een beetje woonaccesoires. Verder is er in Syvde HLData voor de pc’s en Coop waar we inkopen doen.
Thuisgekomen gaan we brood eten. Omdat het geen mooi weer is kijken we een dvd Marly and me als Iris en Lisa van school komen.
John komt iets later thuis omdat hij eerst bij de Rema 1000 vlees en andere dingen voor de bbq haalt. Omdat hij morgen moet overwerken willen we toch graag vandaag grillen. Na enig overleg besluiten we in de stal van Titania en Pipi te gaan grillen.
Grote tafel met stoelen worden daar neergezet. En dekken we daar ook de tafel. Uiteraard zetten we ook een emmer met water erbij.
Als het hard gaat regenen kunnen we zelfs de staldeur dicht doen. Titania en Pipi vinden het wel gezellig. Het is natuurlijk eens iets anders in de stal grillen, we vragen ons nu af of dat geen gat in de markt is…
 
 
Woensdag 6 mei gaan Jules, Nicole, Isabeau, Noël en ik naar Ulsteinvik. Opa Max blijft thuis om van de rust te genieten en de Tommy’s gezelschap te houden. Hij gaat bij Jan de tractorweg op een stukje de berg op wandelen. Wij zorgen dat we de veerboot van half 10 halen, anders moeten we 1 uur wachten. Het valt mij wel op dat diverse winkeltjes in Blåhuset en Amfi gesloten zijn, waarschijnlijk door de economische crisis. Verder wordt er goed geshopt. Ik zeg nog tegen hun jullie moeten niet zoveel kopen, ze denken nl. in Nederland dat hier niet veel te krijgen is. Natuurlijk gaan we ook iets eten & drinken in onze favoriete lunchroom.
Thuis maken we iets makkelijks tomatensoep, vissoep, worst en brood. Daarna slappe av..
 
Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Geen categorie

Geef een reactie

