Terug reis

We waren 2 weken in Kerkrade met het W.M.C. We zijn bij verschillende mensen op bezoek geweest en hartelijk ontvangen. En overal hebben we lekker gegeten. Helaas is het niet gelukt om overal langs te gaan, SORRY! Doordat de vader van John ziek was zijn we uiteraard ook daar veel langs geweest. Verder zijn we naar de mars en showwedstrijden in de weekende geweest. Op de markt of in het hertenpark daar zijn we ook verschillende familieleden, vrienden en bekenden tegengekomen. Het was een drukke vakantie maar wel gezellig. Dan beginnen we aan de terug reis samen met Marc, Anja, Loek en Stef die bij ons vakantie komen vieren. De terug reis doen we anders. De heen reis hebben we zonder boot gedaan alles over land en bruggen. Maar de terug reis nemen we de boot van Kiel naar Oslo. We rijden ’s nachts naar fam. Meyers en we vertrekken vanaf daar naar Kiel. Ook Loek en Stef hadden er al zin in om mee naar ons te gaan. Zij zaten al in de auto, Stef al sinds hij wakker was half 4 ’s nachts. We hebben 1 keer gestopt en helaas in de file gestaan. Maar rond 12.30 uur zijn we bij de boot in Kiel. We mogen ons met de auto in de rij aanschuiven om ons in te checken. Terwijl we wachten kijken vol bewondering naar de grote boot, deze heet Color Fantasy. Als we aan de beurt zijn worden we vriendelijk geholpen, krijgen we de kaarten die tevens sleutel van de hut zijn en papieren die we in de auto moeten leggen ook eentje waarop staat dat wij een hond mee hebben. We krijgen gezegd in welke rij we moeten gaan staan met de auto. Helaas staat Marc in een andere rij dan ons en mogen wij eerder de boot op rijden. Het is een machtig gevoel om zo’n grote boot op te rijden. Wij brengen Tommy Hondengezicht naar de kennel op de boot. Daar zijn ook nog 2 andere honden en we mogen Tommy 3x uitlaten op bepaalde tijden. Terug naar de auto moeten we alles eruit pakken wat we nodig hebben. Want de overtocht duurt 20 uur en we slapen in een hut op de boot. Marc komt met de auto toch kort bij ons te staan en we gaan samen naar boven. Eerst gaan we naar onze hut om de spullen daar te leggen. Het hutje ziet er gezellig uit met 2 bankbedden, 2 bovenbedden, tv, zelfs douche en wc zijn erin. We eten samen aardappelsalade die ma voor ons heeft gemaakt. Als de boot van Kiel vertrekt gaan we naar buiten. Dan gaan we de boot verkennen en lekker kopje koffie drinken met iets lekkers erbij. Op de boot zijn winkeltjes, div. eetgelegenheden, kino, fitnes, kids show, avond show en een zwembad. Lisa en Iris gaan 1 uurtjes zwemmen, wij lopen nog even buiten en binnen rond en gaan dan iets drinken. We hebben prachtig uitzicht vanaf de fantasy show lounge. Inmiddels is het tijd om Tommy uit te laten.
Daarna gaan we buiten op de zonnebedden liggen. Kijken naar de grote brug over de Grote Belt waar we op de heen weg over heen waren gereden. Als we willen eten gaan is het bij de italiaan vol en staat er een lange rij te wachten. Dan besluiten we maar naar een soort Mc Donalds te gaan. Wel met betere hamburgers, het zijn Noorse! Marc, Anja, Loek en Stef gaan naar de hut en wij mogen Tommy nog uitlaten. Iris en Lisa gaan ook naar de hut. John en ik gaan nog bij de pub iets drinken voordat we slapen gaan.
Om 22.00 uur gaan we slapen, we hebben niet lang nodig of we zijn al in dromeland. Volgende morgen staan we op tijd op Tommy verzorgen, douche en ontbijten. Wij gaan naar een zaal waar een ontbijtbuffet is, waar vol op keus is. Dan spullen halen en naar de auto om 10.00 uur zijn we dan in Oslo. Vanaf Oslo is het nog 9 uur naar huis rijden. Omdat het mooi weer is maken we het ’s middags een langere pauze bij een plekje met water en banken. We genieten van het zonnetje en de kinderen spelen voetbal met een Noors jongentje dat een bal heeft. In Lom stoppen we ook nog, dat is een leuk plaatsje. Hier hebben lekker gegeten maar ook brood gekocht. Dat wordt in houtovens gebakken. Om 12.00 uur ’s nachts zijn we weer thuis en voor Marc, Anja, Loek en Stef begint de vakantie. Ook zij waren onder de indruk van de mooie natuur en hebben genoten van de reis. Helaas hebben ze maar 5 dagen mooi weer gehad, daarna heeft het alleen maar geregend. Maar desondanks waren we wel gezellig bijelkaar.