Lefser

Twee keer per jaar wordt in ons buurthuis Nordstranda bygdalag lefser gebakken. In augustus voor de Solsikkedagane en nu voor kerst! Dit wordt door de buurtbewoners vrijwillig gedaan en de opbrengst gaat naar het buurthuis. Dat zoals jullie weten gerenoveerd is, van o.a. deze centjes. Er wordt van 10.00 tot 14.00 uur en van 18.00 tot 21.00 uur gebakken en dat 3 dagen lang. Normaal gingen we ’s avonds allemaal samen, dan is het meestal druk, jong en oud zijn daar om te helpen. Nu Iris in Volda is en John langer moet werken, had ik besloten om overdag te gaan. Het was wel rustig, maar wij hadden flink gewerkt 25 pakken waren klaar. Benieuwd wat de avondploeg heeft gemaakt. De lefser worden wel ingevoren en zijn goed te bewaren. Daardoor kans om foto’s te maken.

Arild maakt bolletjes deeg.

 

Lise rolt deeg uit met speciale deegroller.

 

Målfrid bak lefser.

Gertrud en dame smeren en pakken lefser in.

Samen koffie drinken en proeven!

Door het vele meel gebruik wordt alles wit, dus worden de lefser in de benedenverdieping van het buurthuis gemaakt en dat ziet nog niet zo mooi uit.

2 reacties

Opgeslagen onder Dugnad, Eten en drinken

2 Reacties op “Lefser

  1. Wat gezellig, Sandy, zo met z’n allen!!! Op de een of andere manier kan ik de foto’s niet zien, maarja kan ook aan mij liggen hoor! Binnenkort ga ik ns n pakketje klaarmaken voor jullie!
    Lieve groetjes,
    Nicole

  2. iris

    Wat is dat gezellig zonder mij xD, ik vond het egt jammer dat ik er niet bij kan zijn =(.
    Maar ik hoop dat ze het volgende keer in het weekend doen =)=)

    groetjes & stor klem iris xxxx

Geef een reactie

