Bursdag

Gisteren was het zover weer een jaartje ouder geworden. Niet dat ik het zo erg vindt, want sinds 1 jaar heb ik een Noors rijbewijs. Het Nederlandse rijbewijs moest verlengd worden, maar ik kreeg een Noors rijbewijs omdat een rijbewijs niet aan de nationaliteit is gebonden. Mijn Noors rijbewijs is geldig tot 2069, dus heb ik nog wat jaartjes te gaan. En als dat in goede gezondheid is, zal ik niet klagen over ouder worden…

Als feestvarken had ik een lange dag, want uitslapen was er niet bij. Ik sta altijd met Lisa op, dus ben ik vroeg wakker. Om kwart voor acht belde Iris mij al om te feliciteren, zij zat in de bus naar school. Vanaf die tijd had ik het druk met telefoontjes, gezellig kletsen en nog een chocoladetaart maken. ’s Middags kwam Lisa uit school, toen had ik met haar samen koffie gedronken met een stuk zelfgemaakte vlaai erbij. Ook had ik de pakjes opengemaakt die ik vanuit Nederland had gekregen. Na het eten kwamen Brenda, Martin en Arissa mij feliciteren. Van hun kreeg ik een boeket rozen, het is het eerste boeket bloemen dat ik hier in Noorwegen ooit heb gekregen! We hadden gezellige uurtjes samen met koffie, vlaai en taart. Ook hadden wij de worst die John en Arnt zelf hadden gemaakt  geproefd. 3 Soorten hertenworst eentje met paprika, eentje met kruiden en eentje met knoflook. De knoflook en kruiden worst zijn het lekkerst. De paprika heeft een milde smaak. Heerlijk bij een glaasje bier of wijn.

Ik had een leuke en gezellige dag met veel kaarten, telefoontjes, mailtjes en kadootjes. Iedereen harstikke bedankt! Doet je goed, weten dat er  zoveel mensen aan je denken ook als je ver weg woont.

4 reacties

Opgeslagen onder Feest, Slappe av

4 Reacties op “Bursdag

  1. heel hartelijk gefeliciteerd alsnog met je verjaardag en nog vele jaren erbij in goede gezondheid samen met john lisa iris en de beestenboel.

    • Betsy

      Hoi Sandy,
      Ook van ons alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag,ik was het gisteren helemaal vergeten.
      Dat is wel hartstikke mooi dat je het rijbewijs tot 2069 verlengt hebt,geen gedoe zoals hier bij ons elke 10 jaar naar het gemeentehuis en vanaf 70 jaar medische keuringen etc. nu kun je koetsche. groetjes Betsy en Wil en Martin.

  2. Wat leuk dat je n fijne dag had, en zoveel kadootjes!
    Leuk dat John zelf worst heeft gemaakt en dat hij ook nog lekker smaakt!
    Fijne avond wenst je,
    Nicole

  3. Lieve Sanday,

    Nog een ‘belated’ Happy Birthday meid! Wij waren in Atlanta voor het eerst een nachtje over sinds Pieter’s open heart surgery. Dus wel bijzonder en met het móóiste weer van de wereld; 26°C en het is nu nog steeds ruim 20°C elke dag. Daar knapt een mens van op.
    Maar zo te lezen heb je een mooie verjaardag gehad. Ja, Nederland is hèt bloemenland bij uitstek en dit gebaar kent men lang niet overal in het buitenland. Hier in de USA worden verjaardagen nauwelijks gevierd, dat viel ons in het begin ook best koud op het lijf. We hebben wel internationale vrienden dus dan is het wèl leuk en onze beste vrienden leefden zo’n zeven jaar in zuid Duitsland dus die denken en eten en doen bijna net als wij.

    Lieve groetjes,

    Mariette

Geef een reactie

