Wintervakantie

Wij hadden deze wintervakantie niet zo heel veel gedaan. Maar ik heb wel genoten dat 2 de meiden thuis waren. Maandag had ik gewerkt, na thuiskomst scheen het zonnetje nog lekker zodat wij buiten koffie hadden gedronken. Dinsdag had ik nog wat afspraken staan, maar daarna ook vrij! Iris en Lisa waren deze dagen veel buiten met Titania en Pipi. Die werden deze week goed verwend en kregen extra aandacht. Woensdag had ik Iris en Lisa gezegd dat ze in de morgen iets met Titania en Pipi  moesten doen want het zou slecht weer worden ’s middags. Toen ik van Turid terug kwam waren de dames inderdaad al bezig met Titania en Pipi. Ook kwam Randi met haar moeder en Joakim langs. Zij zagen Iris rijden en wilden haar even begroeten en naar de dieren kijken. Toen zij weg waren heb ik nog even op Titania gezeten en gestapt. Nadat ik een vruchtencake had gemaakt en in de oven gezet. Zijn wij naar beneden naar het water gegaan. We wilden even uitwaaien want dat deed het inmiddels goed. Iris heeft mooie foto’s gemaakt. We waren net binnen of het begon goed te regenen. Omdat het zo’n vies weer was hadden wij de kachel aangemaakt en een film voor ons dames gekeken. Donderdag was het gelukkig droog weer en zijn wij naar het dorp gefietst. Bij de Voksøy was posesalg, je mag dan 1 zak met kleding vullen voor 500 kronen. Tuurlijk moesten wij ook zoeken en passen, maar wij hadden ook een zak met kleren voor ons drietjes vol gekregen. Vrijdag waren John en ik naar Kragset hamn geweest. John had minestronesoep gemaakt, ik de tafelsgedekt en 2 huisjes in orde gemaakt voor gasten van het doopfeest. Iris en Lisa hadden bezoek van Live gekregen en waren daarna bij Eline op ziekenbezoek geweest. ’s Avonds hadden wij samen naar de flikken gekeken. Zaterdag had John de voorbereidingen voor het middageten gedaan en ik had 2 verschillende appeltaarten gemaakt voor bij het dessert en 1 chocoladetaart voor bij de koffietafel. Zondag was het doopfeest van Wilma, jongste dochtertje van Johnny en Anita. John kookte en zette alles klaar en serveerde het eten. Na het eten gingen zij naar de kerk, John haalde Iris en Lisa. Zij hielpen mee afwassen en de koffietafel dekken. Tevens waren wij uitgenodigd om op de koffietafel te blijven. Daar hadden wij genoten van de lekker taarten! Vandaag is het gewone leven weer begonnen…

3 reacties

Opgeslagen onder Feest, Geen categorie, Vrij!, werken

3 Reacties op “Wintervakantie

  1. Lieve Sandy,

    Jullie zijn maar druk met feesten lijkt het. Veel lekkers bij de koffie en het uitwaaien zal best mooi zijn geweest zo van de foto’s af te kunnen leiden. Dat was dus paardrijden? Titania en Pipi staan niet op de foto; alleen Joep en Silver en dat zijn poezen. Noorse poezen of ook vanuit Nederland meegekomen?
    Leuk om te lezen hier maar er zijn nog vraagjes voor een buitenstaander. Ruig landschap bij jullie. Is het in het zuiden van Noorwegen of waar zitten jullie precies. Als jullie zo weg gaan voor dat doopfeest; hoe ver is het dan rijden van jullie en welke richting uit… Okay, laat maar omdat het moeilijk is zonder kaartje om zich een goed beeld te vormen.
    Maar blijf lekker warm, houd die kachel nog maar eventjes warm en straks komt de lente wel!

    Liefs,

    Mariette

    • Hei Mariette,

      Wij wonen aan de westkust van Noorwegen. Ter hoogte van Ålesund het zal net onder het midden van Noorwegen liggen. De doop die wij verzorgden was maar 10 min. bij ons vandaan. Maar het is niet altijd zo kort bij.
      Ja, het zijn Noorse katten. Wij hadden een hond en een kat meegenomen van Nederland, maar die zijn vorig jaar helaas overleden… De geit is ook een Noorse alleen het paard is ook meegereisd van Nederland.
      Als je op mijn blog aan de rechterkant kijkt staat daar ergens foto’s als je daarop klikt zie nog meer foto’s ook van Titania en Pipi.

      Fijne week,
      Sandy

  2. Hallo Sandy,
    Dankjewel voor je leuke reacties op mijn blog! Ik heb hier even ‘bijgelezen’, leuk hoor! Noorwegen… het staat nog steeds op mijn verlanglijstje voor de vakantie!! Prachtige natuur!
    Ik kom hier snel terug hoor!
    Bisous uit Versailles,
    Chantal

Geef een reactie

